operation-baltazar

Kritika: Operation Balthazar

A milsim, mint több beleélést és komolyabb fegyelmet igénylő és nagyobb kihívást jelentő játékstílus az utóbbi időben némiképp háttérbe szorult. Néhányan, így Mosquito magukhoz ragadták a kezdeményezést és elkezdték ismét felpörgetni a stílust.

Operation: Balthazar – 2016. 01. 17. – Hatvan –Nagygombos

Szervező: Mosquito

A játékkiírás nem dagályos, mégis kellően részletes, a játékosok számára fontos lényegi információkat meg lehet benne találni. Arra is lehet belőle következtetni, hogy milyen stílusú játék lesz. Kerettörténet nincs, de ez nem feltétlenül baj. Zavaróbb, ha van sztori, de egyébként semmilyen relevanciája nincs az érdemben megvalósuló játék tekintetében. Jelen esetben erről nincs szó. Helyes.

Kronózás:

Jó tempóban haladt, a mért értékeket feltüntették a név és aláírás mellett. Igaz bemondás alapján, szerencsésebb, ha a szervező a másik szervezőnek adja az infót, így a sumákolás lehetősége is csökken. Bár ezt kevés helyen láttam eddig, hiányoltam a röppálya vizsgálatot, azaz saját BB-vel lőjön mérés előtt a játékos, majd megkapja a szervezői 0.20-as BB-t, így ha valaki a hopuppal machinál azonnal lebukik.

Dresscode és tármegkötés szigor a kiírásnak megfelelően:

Mosquito e tekintetben mindenki előtt jár. Imádom, amikor befegyelmezi azokat, akik vagy lustaságból vagy pofátlan bepróbálkozással nem veszik figyelembe a kiírásban foglaltakat.

Minden szervezőnek példát kellene vennie róla, mert azokkal szerintem sem lehet kivételt tenni akik tesznek a kiírásra, ezzel rombolva a többi játékos élményét.
Ha nincs high-cap tár akkor nincs. Ha egyik oldalon csak sisak és boonie kalap hordható, akkor nem veszek sapkát, max a sisak vagy boonie alá.
Szóval e tekintetben a szervezés Pazar volt nagy pével.

Közösség:

A megjelent játékosok egy általam látott kivételtől eltekintve példásan viselkedtek és játszottak. A látott esetet sem mondanám csalásnak, inkább egy kezdő és túlságosan is önérzetes játékos balgaságának. Kedves pléhsisak+uvex srác, nem dől össze a világ, ha eltalálnak, nyugodtan lehet azt hangosan is mondani és csak utána levenni a kesztyűt. Párszor hallottam ruhán csattogó BB-t megadás nélkül, saját és ellenséges oldalon is. Télen ez megesik, nem volt nagy ügy, mert ahol egy találat van ott lesz több is. Nem csak az érzés hanem a hallás is fontos a találatmegadások során. Erre mindenkinek figyelnie kell. Szóval alapvetően ez is rendben volt.
Külön kiemelem, hogy egyre több ügyes fiatalabb csapat kezdi megszeretni a milsim vonalat és újra gyűlnek azok, akik komolyabban gondolják a hobbit hétvégi puttygásnál.

Játékmenet:

A kiírás szerint milsim játékra érkeztem. Számomra a milsim játék nem más, mint feladat megoldás alapú airsoft játék. Azaz nem területfoglalós vagy zászlószerzős, fragelős, hanem kidolgozott, esetleg történetre fűzött küldetések megoldása. Olyan játék, amikor nem a másik fél eltalálása a fokmérő, hanem adott feladat sikeres teljesítése még akkor is, ha 5 órán át tart és egy lövést sem ad le a játékos, mert olyan ügyesen lopakodik.

Nos ez részben valósult meg szerintem, mert most területfoglalás lett küldetésbe szervezve. Keveselltem a különböző küldetések számát is. A játék akkor jó, ha minden játékost sikerült egyenként bevonni a játékmenetbe. Ehhez megfelelő kommunikáció kell a szervező részéről, folyamatos tájékoztatás nem csak a rajparancsnokoknak, hanem a teljes rajoknak, az egyes oldalnak akár rádión. Mindig mindenki tudja, hogy épp hol áll a játék, hol áll a történtet? Mi az aktuális hadi helyzet? A legjobb ha minden raj kap legalább egy önálló kommandózós küldetést. Ezzel fontosnak érzi magát. Erről szól a játékszervezés, hogy élményt adjunk. Ebben a játékban lényegében az orosz oldal egy dolgot csinált egész nap, próbálta elfoglalni a fehér házat. Hiába volt jó a társaság és hiába volt szuper az idő, a játék vége sokunknak unalomba fulladt és ledöglött a morál.
Fontos, hogy a két oldal parancsnoka folyamatosan egyeztessen, ha egyik oldal megakad akkor szervezéstechnikai eszközzel be kell avatkozni. Mint ahogyan az egyedi kis küldetések összeszervezése is 1 telefonhívás és max 3 perc.

Verdikt:

Kiemelném a zseniális és innovatív kezdési megoldást. Az orosz rajok repülőgépből ugrottak ki. Az egységek szóródását akként valósította meg a szervező, hogy a hatvani pálya melletti hosszú déli út mentén hosszában haladva előre egyesével engedte pályára a játékosokat, akiknek egyedül kellett elindulni a találkozási pontra. Szuper ötlet!

Mosquito javára írom a következetes fegyelmet és a mérhetetlen lelkesedést, és azt hogy játékról játékra fejlődik és szervez egyre élvezetesebb rendezvényt. Játékai azoknak szólnak, akiket nem a darálás, hanem a kicsit komolyabb, szervezettebb játékstílus érdekel.

image

Ezt is nézd meg

jegkorszak

Kritika: ……..Jégkorszak 2027 !

A sok feladattal és kerettörténettel megspékelt tematizált nagyjátékok mestere WD volt, aki sajnos manapság már ...

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>